Nice to have you here!

Ik ben Rudi Beijnen, en woon in Amsterdam van waaruit ik mijn TrailQuest ‘Walkthrough’ aanpak met jou wil delen. Deze aanpak is het resultaat van vele jaren digitale marketing die ik als vak en hobby heb uitgeoefend.

Dat ik voor digitale markering heb gekozen is geen verrassing, zo lang ik mij kan herinneren ben ik al bezig met computers. Het begon allemaal in de beginjaren 90 toen er bij mijn ouders een Laser PC met 286 CPU in huis werd gehaald. Met de turbo knop kon ik schakelen tussen 8 en 12 MHz en was ik in staat om feilloos MS-DOS adventure games te spelen zoals het legendarische Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards, King’s Quest, en Police Quest.

Toen in 1996 het internet opkwam was ik meteen hooked, en bouwde ik al gauw mijn eerste website in Microsoft Frontpage Express. Een aantal jaren later lanceerde ik de website GSMspot.nl wat later veranderde in Webtopper.nl voor de verkoop van beltonen en logo’s. Hier maakte ik voor het eerst kennis met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het analyseren van data uit website traffic via CheckStat. Ik kreeg de smaak te pakken en tikte al gauw de 500 bezoekers per dag aan en genereerde daarnaast extra inkomsten uit online advertenties via Kliks.nl.

Met mijn BSc. en MSc. Economie in de pocket ben ik in 2007 een jaar lang gaan rondreizen door Azië. Dit beviel mij zo goed, dat ik na terugkomst in Nederland samen met een studiegenoot terug ben gegaan om een eigen bedrijf op te richten. Mijn digitale marketing kennis kwam weer goed van pas waarbij de focus lag op zakelijke leads genereren via e-mail marketing en online B2B platformen.

In 2013 heb ik vervolgens een eigen product ontwikkeld onder de naam Embrace+ nadat ik met het opzetten van een digitale marketing campagne in 45 dagen $264K had opgehaald via crowdfunding platform Kickstarter. Ik had een duidelijke merkpositionering uitgewerkt en deze vervolgens via een cross-channel strategie naar buiten toe gecommuniceerd.

De afgelopen vier jaar heb ik als digital marketing specialist in full-time dienstverband bij twee organisaties gewerkt in de zakelijke markt. De eerste twee jaar bij Dymato, een leverancier van industriële metaalbewerkingsmachines voor fabrikanten in Nederland. Hier heb ik mijn digitale marketing skills verder geperfectioneerd en geleerd om de digitale kanalen af te stemmen op de traditionele offline kanalen. De laatste twee jaar werkte ik bij Meyn Food Processing Technology, een fabrikant van industriële machines voor de voedselverwerkende industrie en wereldwijd marktleider. Bij Meyn kreeg ik de mogelijkheid om een Salesforce training te volgen en marketing automation aan mijn digitale strategie toe te voegen, die ik internationaal inzette met marketing content in 6 verschillende talen.

Onlangs heb ik besloten om al mijn opgedane kennis en ervaring in digitale marketing samen te voegen tot een volledige, gestructureerde aanpak waarmee ik andere organisaties kan helpen hun commerciële doelen op een efficiënte en effectieve manier te bereiken. Ik noem deze aanpak de TrailQuest ‘Walkthrough’.

Wil je weten hoe ik jouw organisatie verder kan helpen? Let’s Connect!