Referenties

Per 1 april 2021 is TrailQuest een officiële Salesforce Partner Consultant. Op de weg naar onze eigen partner status hebben we echter al heel wat mooie projecten mogen opleveren via samenwerkingen met andere partners die ons als experts in Salesforce Sales Cloud en Pardot herkennen.

Hieronder een greep uit deze samenwerkingen met een aantal inspirerende projecten.

Toonaangevende leverancier van klimaatoplossingen en projectontwikkelaar

Een multinational binnen advies & consultancy met meer dan 18 kantoren wereldwijd en innovatieve regionale marketing en sales afdelingen die customer centric zijn en hoog inzetten op new business development. Door middel van webinars, uitgebreide inbound strategie, en vele gesegmenteerde nieuwsbrieven blijven ze dicht bij de klant en genereren ze nieuwe leads. Wij hebben al hun marketing activiteiten ondergebracht in Pardot en zodat deze trackable worden om vervolgens te syncen naar Sales Cloud CRM. Met de GoToWebinar connector en Pardot formulieren voor gated content worden nieuwe leads verzameld en activiteiten toegeschreven aan bestaande klanten in Sales Cloud. Met gebruik van Connected Campaigns en Campaign Influence kunnen ze precies zien hoe hun marketing activiteiten bijdragen aan de Opportunity revenue in Sales Cloud volgens een even attribution model. Onlangs nog hebben we een uitgebreide lead nurturing campagne geconfigureerd in Engagement Studio waarmee sales vanuit Sales Cloud hun eigen leads kan toevoegen om vervolgens een melding te krijgen als de lead sales ready is.

Ontwikkelaar die Software as a Service levert (Saas) voor zoekmachineoptimalisatie en het vergroten van het organische bereik van merken

Een niche speler in de software industrie met een cloud based klantenportaal dat gekoppeld is aan Sales Cloud CRM om accountdata te verzamelen over hun betaalde gebruikers als ook nieuwe gebruikers te beoordelen binnen het Lead Management traject. Door middel van een Pardot integratie op zowel lead-, contact- en accountniveau, worden leads automatisch toegevoegd aan een nurturing campagne om ze klaar te stomen voor een betaald abonnement. Daarnaast worden er Account Based Marketing campagnes (ABM) uitgevoerd om renewals en upsell te stimuleren bij betaalde gebruikers.

Advies en zakelijke dienstverlening voor de inkoop van hernieuwbare energie en risicobeheer na subsidiëring

Een snelgroeiende organisatie die datagedreven beslissingen neemt als het aankomt op hun sales- en marketingactiveiten. Het is voor hun belangrijk dat alle kosten en opbrengsten gemeten worden om een nauwkeurige return on investment (ROI) te bepalen. Voor ons betekende dit een uitgebreide implementatie van externe platformen die aan Pardot gekoppeld moesten worden, om vervolgens te syncen naar Sales Cloud. Hierbij hebben gebruik gemaakt van de Pardot API en Salesforce Connected Apps met OAuth protocol. Daarnaast zijn hun webinars geïntegreerd met de Zoom connector. De data wordt verzameld in Sales Cloud en door de combinatie van Connected Campaigns, Engagement History en Campaign Influence, kan Sales Cloud data (sales) gecombineerd worden met Pardot data (marketing). Vervolgens hebben we in Sales Cloud de B2B Marketing Analytics App geïmplementeerd die gebruik maakt van de Einstein engine (Tableau CRM) in Analytics Studio, zodat ze via een aantal dashboards precies kunnen zien wat hun inspanningen daadwerkelijk opleveren.

Wil je weten hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen? Let’s Connect!